Powered By Blogger

7 sept. 2024

A murit dreptatea-n România - Adrian Păunescu

 

N-avem nici un fel de nostalgie,

nu ni-i dor de viața din trecut,

dar aveam și noi un drept la muncă 

și la circul cinic l-am pierdut.


Țara noastră nu mai e a noastră, 

haosul ni-i singurul câștig,

unde e democratia Doamne,

când murim de foame si de frig?


Am ajuns cu toții nerentabili,

numai că suntem cârnați pe rând,

colonia mamii ei de țară,

o simțim căzând si decazand.


Am pierdut puterea de-a produce,

ni s-a luat, am dat-o,  tot un drac,

Pe-un pământ bogat cum nu e altul,

Am ajuns un trist popor sărac.


Nu suntem nimic în toată drama,

nu avem,macar,un lucru sfânt,

ni s-a dat o singură poreclă:

cei mai ieftini robi de pe pământ. 


Asta nu se mai numește viață,

că-n final de secol blestemat,

a venit batjocura în țară 

si-a intrat, râzând la noi în pat.


Ni se sting bătrânii în uitare,

noi ne atingem, prea curând, bătrâni 

n-au copii un pahar de lapte,

n-avem noi puterea unei pâini.


A murit dreptatea-n România, 

știm că nu mai vine inapoi

si-o să-i facem, totuși, parastasul,

înainte de-a muri si noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează