Powered By Blogger

11 sept. 2024

Fără de nume - Nichita Stănescu

 

Încerc sa ma trezesc din uitare

Nu pot sa renasc adormit,

Copilul ce-am fost spre alte hotare

Și-ndreaptă privirea de om obosit.


Mai tin inca umbra pamantului greu

Luptand cu iluzile mele,

in noapte rasuna un strigat mereu,

in suflet am focul urgiilor rele.


Bolnave imagini imi bantuie firea

Convulsii nebune din veacul trecut,

Tanjesc obsedat sa stiu ce-i iubirea

Sa aflu, copil, ce-am pierdut.


Copacul ce sunt si-mi poarta nevoia

Uscatele crengi se-ntorc in pamant,

Mai cata sa stiu a cui este voia

De pacea mea zace-n mormant!


Chem o carare ce duce-n pustiul

Departe de oameni si lume,

Bucata de cer pe care sa scriu

Tu Dumnezeu, eu ... fara de nume...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează