Powered By Blogger

2 sept. 2024

Leac pentru tuse - Ion Pribeagu

  

Când boarea mișcă frunzele pe ram

Și colb de bronz pe pajiști risipește

La domnul doctor Blatt, intră Avram

Și se plânge bietul că tușește


- Îmi sparge pieptul doctore și sudui

Mă încovoi din mijloc și mă aprind

Mă ține câte-un ceas și atât mă zgudui

Că m-apuc de-un pom, îl mișc tușind.


Mi-am pus bazaleone și comprese

Pahare și grăsimi și iod și mac

Încă am spasme, și tot mereu mai rece

Și nu știu singur ce să mă mai fac.


- Uite, îți prescriu,- îi spune doctorul Blatt

O singură rețină dimineața

Una la prânz și alta pe-nserat

Și n-ai să mai tușești în toata viața


- Iertați, domnule doctor, eu știam

De la bunicul meu, ce-a stat la țară,

Cum că rețina-i bună – a spus Avram –

Pardon, scuzați, pentru ieșit afară!


-Da, dar Congresul Marei Societăți

Laringolorg care-n Dresda fuse

A decretat reținei calități

Cu efecte minune pentru tuse.


Așa că faci precum am spus! Și lasă

Că orice fleac e greu la început

Și poimâine vii la mine, după masă.

Să te consult să văd de ți-a trecut!


A treia zi la opt de dimineață

Când nimeni nu gândea netam-neasam

La doctor, pământiu și tras la față

Ținându-se de pântec intră Avram.


- Ei cum o duci cu tusea? Ți-e mai bine?

(Încearcă domnul doctor să glumească)

- Vai, doctore – răspunse Avram -, dar cine

Mai îndrăznește acum să mai tușească...?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează