Powered By Blogger

11 nov. 2020

Vrăjitoarea - Emil Botta







Şi aşa,

cu scorţişoare şi cuişoare,

şi tăciuni şi cărbuni

şi vin de vanilie,

aşa, cu ochii legaţi.

Şi mă afumă cu păr de lup

şi aşează ea pe frunte

piepteni ciudaţi de os,

o claviatură.

Şi aşchii

şi mari cioburi de lună

şi felii de cartofi,

amidonul trage durerea,

ţine minte, să ştii.

Da, ţin minte,

pacientul nu uită,

dar este cineva uitat

în pădure, în oraşul de fag,

o nefiinţă culcată

pe un pat de moarte

în sarcofag de fag,

nu cunoaştem persoana,

dar este cineva

cu ochii legaţi.

Cine a sugrumat statuia?

Umbletele mele,

pe unde umblaţi?

Şi vine lumea

cu eşarfe însorite

şi o prelată de pămînt

peste mine trînteşte,

lumea.

Ce-ar fi

să mă vîndă lumea,

să mă cumpere lumea,

să mă ia vrăjitoarea

în sacul de papură?

Şi să fie linişte, linişte,

rareori doar un rîs,

al vrăjitoarei de papură.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează