Powered By Blogger

22 dec. 2020

Decembre - George Bacovia









Te uită cum ninge decembre

spre geamuri, iubito, priveşte -

mai spune s-aducă jăratec

și focul s-aud cum trosneşte.


Şi mână fotoliul spre sobă,

la horn să ascult vijelia,

sau zilele mele - totuna -

aș vrea să le-nvăţ simfonia.


Mai spune s-aducă şi ceaiul,

și vino şi tu mai aproape, -

citește-mi ceva de la poluri,

și ningă… zăpada ne-ngroape.


Ce cald e aicea la tine,

și toate din casă mi-s sfinte, -

te uită cum ninge decembre…

nu râde… citeşte nainte.


E ziuă şi ce întuneric…

mai spune s-aducă şi lampa -

te uită, zăpada-i cât gardul,

și-a prins promoroacă şi clampa.


Eu nu mă mai duc azi acasă…

potop e-napoi şi nainte,

te uită cum ninge decembre…

nu râde… citeşte nainte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează