Powered By Blogger

5 feb. 2021

De ziua mea - Ion Pribeagu












Aş fi dorit iubiţi prieteni,

de ziua mea, care a fost ieri

Să mi se împlinească una

din mult râvnitele plăceri.


Să fac o masă ca-n poveste,

să vă invit pe toţi la mine

dar n-am saloane atât de multe

și scaune am prea puţine.


Aveam în teatru o pleiadă

de talentaţi actori ş-artiste,

cărora le-am scris cuplete, skeciuri

și roluri prime în reviste,


Am împărţit cu ei succese

și flori, ş-aplauze, fericit,

dar nimeni n-a trimis o floare

și nici o vampă n-a venit!


Aveam şi-o dragă, o blondină,

în braţe c-un mănunchi de vise

căreia i-am închinat poeme

ce nici în vise n-au fost scrise,


Speram să vie să-i văd ochii

și obrăjorii puf de nea,

să-mi dăruiască înc-un zâmbet

din prag, dar n-a venit nici ea.


Speram să vie Budişteanu,

cu-a lui vioară fermecată

ca să-mi mai cânte o ciocârlie

cum  mi-a cântat şi altă dată.


Sau Angelica Moldovanu

să mă vrăjească cu Bundiţa

cu vocea-i de privighetoare

și tot ansamblul Mioriţa.


Guvernul n-a bătut medalii

sau mărci poştale să-mi consacre,

cu Treanca fleanca mere acre,

și nimenea din toată lumea

nici din Paris sau Botoşani

nu mi-au trimis o telegramă

cu trei cuvinte: La mulţi ani!


Şi nu ştiu cum târziu în noapte

cum stau cu gândul dus spre stele

și-mi povesteam de unul singur,

despre campaniile mele,


Cum am învins în luptă cruntă

cu mărăcinii şi scaieţii

și le-mpleteam cu haz şi patos

că se strâmbau de râs pereţii.


Deodată, fulger, mi-am dat seama

că dintre toţi ce i-am dorit

de ziua mea să-mi spună o vorbă

de duh. Nici unul n-a venit.


Şi m-am trezit ciocnind c-o sticlă

cu vin de la Ieruşalaim

urându-mi:- să trăieşti Ionică!

Ad mea ve esrim! Lehaim!


Şi nu fii supărat că astăzi

nu ai cu cine să petreci

că o să vie toţi la anul

când ai să împlineşti optzeci


Că mi-au lipsit atâţi prieteni

de la al glume-n tămbălău

vă spun stimate cititoare

parol, bemet că-mi pare rău.


Pe de altă parte, să mă credeţi

declar cinstit că-mi pare bine

fiindcă saloane n-am prea multe

și lire-n pungă prea puţine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează