Powered By Blogger

19 apr. 2021

Ai să te-nzăpezești la mânăstire - Adrian Păunescu












Ai să te-nzăpezești la mânăstire 

dar ia aminte, marea mea iubire,

că ninge-atâta de rudimentar,

c-ai să te-nzăpezești la mânăstire

și n-o să ai soluții de ieșire

decât prin fila unui calendar.


Eu am tocmit birjar, și cai, și sănii,

am luat cojoc să-l punem dedesubt,

tu, anii vechi, din amintiri, redă-ni-i,

să nu ne fie frică de dihănii,

dar, uite, drumul dintr-o dată-i rupt.


Concert de fulgi, de clopot și de toacă,

în locul unde ai fugit de noi,

dar, vai, această iarnă e buimacă,

zăpezile sporesc să nu mai treacă,

pe când se simte vreme de război.


Ninsoarea reîncepe să conspire

simțind că te găsești în loc stingher,

ai să te-nzăpezești la mânăstire

și n-o să ai soluții de ieșire,

decât prin ochii mei, de-a dreptu-n cer.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează