Powered By Blogger

20 mai 2021

Bătea la poarta cerului - Vasile Voiculescu















Bătea la poarta cerului o rază,

bătea sfios și-ncet ca o streină…

târziu, un înger a deschis să vază

și-a stat uimit de palida lumină.


Era o biată rază scăpărată

dintr-un adânc de minte omenească,

ce străbătuse calea-nfricoșată

de la pământ la granița cerească.


Părea atât de tristă și umilă,

dar totuși credincioasă și curată,

că îngerul a tresărit de milă

și-a prins-o blând de mâna tremurată.


Apoi, grăbit a luat-o-n cer cu dânsul

și-a dus-o-n sfânta îngerilor horă;

i-a podidit pe toți, privind-o plânsul

și-au strâns-o-n brațe toți ca pe o soră!


Ea le-a zâmbit ștergându-le plânsoarea

și s-a rugat apoi de ei fierbinte

s-o-nfățoșeze bunului Părinte

ca să primească binecuvântarea;


“Stăpâne veșnic, dătător de viață,

din ce-ntuneric mă-nălțai la Tine.

Din ce prăpăstii crâncene de gheață,

din ce vârtej de patimi și ruine!


Cât am luptat cu oarba rătăcire,

cu nebunia surdă și păcatul

dar  n-am putut să samăn o sclipire

în largul nopții stăpânind de-a latul.


Și-n van am ars un creier, nendurată,

ca pe-o feștila, fără de cruțare,

învinsă, goală, stinsă, spulberată

doar în surghiun găsesc acum scăpare.


Să pot s-ajung la cerurile albastre,

că dintr-o grea cătușă ce mă strânge

am străbătut prin veacuri de dezastre

și-abia trecui oceane-ntregi de sânge!”


Cum sta, smerit în fața strălucirii,

silită ochii sărbezi să și-i plece

sărmana rază - far al omenirii,

părea o umbră lânceda și rece.


“Tu vii aicea singură și-nvinsă?”

grăi cel veșnic, nevăzutul Tată…

“Tu fugi de teamă să nu fii stinsă?

Dar când s-a stins lumin-adevarată?


De te-am trimis în lumile-n vrăjbite

nu te-am chemat, cu pumnii strânși și goi:

ca pe-un mănunchi de raze împletite

eu te-așteptam, s-aduci pe toți la noi!


Dintr-un biet sâmbur’năbușit în fașă,

din scăpararea unei minți senine

să fi crescut o mare uriașă,

să porți pământul însuși pân’la Mine!


Plângând stingheră și tremurătoare,

c-ai fost înfrântă vii să-mi dai de știre?

Nu te primesc săracă și datoare!

Cui ai lăsat bogată moștenire?”


Mergând apoi spre raza-mbărbătată

i-a sărutat obrajii amândoi:

“Copila mea, fii binecuvântată,

ia-ți deci putere și-ntoarce-te-napoi!


Și chiar de-ar fi ca sterpul bulz de tină

să-l părăsească oștile cerești,

tu să rămâi, căci tu ești doar lumină

și nu trăiești decât când strălucești!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează