Powered By Blogger

6 mai 2021

Desen - Virgil Gheorghiu

















Toamnă cum sapi în frunze fiorduri

și chinui în crepuscule soarele pe ruguri.

Încoronorezi prin păduri zeii cu struguri

când speenul şi lectura urcă peste borduri.

Să nu fiu ucis de mireasma scuturărilor

te evoc prin neguri monomelod

du-mă livezii promise ca-n exod

ocolind mânerul uşii, osul plecărilor.


A mea vei fi mult aşteptată noapte

născută-n veghe lungă, în veghe-nlăcrimată,

a mea vei fi mult aşteptată noapte

când inima cuvintelor tresare

și-un corn de vânătoare e tăcerea,

stăpânu-acestei nopţi rămâne-voi

peste abisuri, peste surpătura anilor,

voi simţi trecând deasupra culmilor


Primejdioase ale timpului,

pe visurile mele tari ca stâncile,

căprioara amintirii tale.

Iar de-oi sfârşi plămada cu drojdii de imagini

să crească pâine vie cu miezul de poem,

din tulburile zilei cu şipotul culorilor

mi s-o deschide-n faţă, horire, jocul zorilor;

stelară scânteiere vei scăpăra-n înalt,

pe cremenile slovii oprindu-te din salt!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează