Powered By Blogger

6 mai 2021

Lângă tăbliță - Virgil Gheorghiu

















Mă așez la pupitrul cu stihuri, mâhnit.

De nu eram poet mă făceam zugrav de icoane,

dar și atunci aș fi cheltuit, ca bețivii anii

și mi-ar fi despuiat pribegia de bucurii și sumane.


Șapca aș fi purtat-o peste ochi, pleoștită și-atunci,

în călimară tot așa aș fi turnat rachiu

iar la Icoana lui Hristos și-a tatii cu busuiocul

lacrămi - la fel aș fi îngenunchiat sara, târziu.


Aș fi umblat îmbrățișat pe drum 

cu plopii strânși în măntăi ca haiducii,

și mi-aș fi plecat tâmplele, întors acasă

pe tăblița mea unde am desenat odată - cățeii și cucii.


Știu bine: de nu scriam stihuri, mă făceam

caligraf de icoane. Dar și atunci cu vorba peltică

aș fi sărutat gutuii pe obraz și - tot așa

mi-ar fi jucat peste inimă fata de pică. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează