Powered By Blogger

9 iun. 2021

Miezul nopții - Tudor Arghezi
















Fie nori, fie senin,

noaptea gândurile vin,

întrupate, nu în vis.

Nu ştiu cine le-a trimis.

Şi mă-ntreabă:" Ce-ai făcut

de când nu ne-am mai văzut?

Ce-ai făcut în timpul zilei?

Ai dat dajdiile milei?

Ai dat dragoste şi pace?

I-ai dat dragostei pomană?

Ai pus vrăbiilor hrană,

florilor apă-n ghivece,

Îngrijorat că ziua trece?

Ai cernut din praf şi tină

vreo fărâmă de lumină?


Strânse, gândurile-ntreabă,

gând cu gând şi împreună, -

spune de-ai făcut o treabă

împlinită-n vreme bună?"

să răspund la întrebare.

Parcă vorba ei mă doare

și răspunsul vine greu:

mi-am făcut puţinul meu.

O să caut să m-ascult

de pot face şi mai mult.

Însă mergeţi şi-ntrebaţi

ce-au făcut şi ceilalţi fraţi.

nu cumva furati de șoapte

ziua lor e tot o noapte...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează