Powered By Blogger

18 aug. 2021

Singură și imobilă - Gellu Naum















Când te opresti în fața oglinzilor

o mâna iese din apele clare ca să te mângâie

o mâna care este totdeauna a ta

aceasta mâna de mătrăgună și de hârtie

care-mi amintește dezastruoasele și amplele întâlniri în fața oglinzilor


și de data aceasta umerii mei nu mai au umbră

nu mai sunt decât picioarele mele care aleargă

aceste triste biciclete aceste butoaie încărcate cu pălării


vom trece strada fără a vedea ce se întâmplă

în pachetul acesta sunt pantofii uzați ai cenușăresei

dar nu ne privește

în camera aceea goală răsună poate armonica morții


ceea ce văd e un fluture călcat de tren

ceea ce ating e sângele tău ca un arbore

ceea ce aud e părul tău ca o scoică


iată dezgustătoarele amintiri corpul meu împărțit în două

jumătatea mea roșie jumătatea mea albastră

linia precisă care mă împarte

pe care am construit-o mușcându-mi palmele

iată jumătatea mea calmă jumătatea mea dezesperată

îți vor trebui ace mai tari ca să le coși împreună

sfori mai elastice degete mai abile

va trebui să distrug singur ceea ce am iubit împreună

și mai ales va trebui să te miști liberă

când voi traversa orasul acesta pustiu

în frumosul meu costum de scafandru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează