Powered By Blogger

19 aug. 2021

Vremea lentorii - Constantin Abăluță

















M-a ajuns vremea lentorii

zilele trec iute

eu merg încet încetișor

ținându-mă de mobile

atent să nu-mi pierd echilibrul

capul nemișcat

să nu amețesc

nici o mișcare bruscă

regnul melcului

înfrânându-mi orice avânt

încercând să zâmbesc

chinezii spun că ajută

produce o ușurare

mai mare ca orice oftat

așa că nu oftez

pot cel mult să bâzâi

ușurel din buze

ca o albină rătăcită de stup

chinezii spun că așa-i cel mai bine

așadar îi ascult

și bâzâi ușurel ținându-mă de mobile

pas încetinit

după pas și mai încetinit

făcându-mi prieteni

din colțurile odăilor

din umbrele arborilor

încet dragul mamii încetișor

vei ajunge la mine

Ne vom mai întâlni

Milioane de oameni în vârstă

așteaptă moartea nu spun nici un cuvânt

și ziua trece atât de repede

o urmărim cu privirea

Michel Deguy

Nu vom mai fi împreună

cum am fost

ziua trece repede și bătrânii surâd

cu nesiguranța creionului bont

uite-l pe omul din colțul străzii

care nu știe încotro s-apuce

pentru ce se-ntrec alergătorii

pentru ce bagă mingea-n coș baschetbalistul

pentru ce sare de pe trambulină schiorul

de câte ori se vor mai întâlni prietenii

n-am habar dar noaptea

îmi amintesc uneori

de actul de proprietate

pe Selena (parcela 4538 craterul Cambuss)

și de pe harta aferentă aflu

că-s vecin cu

un actor mort de curând

și care odinioară mi-a recitat poeme

actul sosit prin poștă de ziua mea de naștere

farsă ori adevăr nu m-am obosit să aflu

căci oricum nutresc speranța

că ne vom mai întâlni cândva

și de ce n-ar fi pe astrul nopții pământene

de ce alergătorule basketbalistule schiorule

ori chiar tu necunoscutule

ce mi-ai făcut acest dar straniu

n-am rămâne zâmbind stânjeniți ca un

creion bont lângă alt creion bont

în nesfârșita imponderabila zi selenară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează