Powered By Blogger

1 sept. 2021

Baraba - Costache Ioanid











Ai auzit vreodată, prietene, de Mine, 

pe când în largul lumii cutreerai semeț 

pe când, cu lănci și scuturi, cohortele străine 

te căutau sa-ți ceară al vieții tale preț? 


Ai auzit vreodata, prietene, de Mine, 

când floarea tinereții își scutură podoaba? 

Ca să te scap de lanțuri, de moarte, de rușine, 

eu am murit pe cruce, în locul tău, Baraba... 


Eu răsădisem pacea, tu semănai furtuna. 

Și pe-amândoi mulțimea ne-a pus pe un cântar. 

Minciuna cea din umbră alese-atunci minciuna, 

tâlharii cei cu vază cerură pe tâlhar. 


Puteam să sbor din lume, sătul de-a ei urgie. 

Și-atunci mulțimea oarbă te-ar fi cerut degeaba. 

Dar M-am gândit la tine, privind spre veșnicie, 

și am murit pe cruce, în locul tău, Baraba... 


Te chem și astăzi: Vino și vom străbate norii! 

Te-am căutat cu lacrimi prin spini și bolovani. 

Dar vremea e târzie. Mijesc pe dealuri zorii. 

Și ceru-ntreg te-așteaptă de două mii de ani. 


De-ai ști ce neagră noapte și ce adânc fierbinte 

va fi... când suferința nu va cunoaște graba... 

vei plânge totdeauna și-ți vei aduce-aminte 

că am murit pe cruce, în locul tău, Baraba!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează