Powered By Blogger

10 sept. 2021

Despărțire - George Topârceanu
















Trec pâlcuri de răchită şi stâlpii fug întruna,

pe cer în clarul zilei ne urmăreşte luna,

și trenul deopotrivă la-ntrecere cu ea

aleargă peste câmpuri... Adio, draga mea!


Adio Gândul doarme şu sufletu-mi veghează...

uimit mă uit cum joacă pe mâna mea o rază...

vecinul mă priveşte cu ochii plini de somn,

o muscă întârzie pe fruntea unui domn...


Iubito, simt în urmă-mi cum zările se mută,

cum se destramă-n aer chemarea mea pierdută,

și lacrimile tale pe suflet mi s-abat

ca stropii mari de ploaie pe-un lan de grâu uscat...


În marea de lumină surâde-ntreg pământul.

Un om aleargă-n urmă de parcă-l duce vântul.

Din galbena rotire de lanuri, se desfac

cicoarele albastre şi florile de mac...


O, de-aş putea viaţa să mi-o prefac în floare,

acum ţi-aş arunca-o din goană, la picioare!...

și dacă pentru tine aş vrea să uit că sufăr,

s-arunc în vânt afară scrisorile din cufăr,


Mă sfâşie ca spinii părerile de rău

și-n inimă-mi răsună, adânc, suspinul tău...

iar dacă-ncerc trecutul, cu şiru-i de morminte,

să mi-l rechem zadarnic, - aducerile-aminte.


Mi se topesc în suflet ca stelele-n fântână,

ca fulgii de zăpadă pe care-i prinzi în mână...

mă ntorc şi mă cutremur... Nemesis, taină crudă,

ia-ţi înapoi năframa de calde lacrimi udă.


Tu, care, ne-mblânzită din umbră,. fără glas,

m-ai urmărit pe drumul durerii pas cu pas,

tu care-ntuneci steaua ce-n ochii mei scânteie

și-mi spulberi ale nopţii albastre curcubee,


Întoarce-ţi fruntea rece şi lasă-mă de-acum,

străin pe mine însumi, să merg pe-acelaşi drum

pe care-a mers de veacuri nefericita turmă...

și voi primi c-un zâmbet popasul cel din urmă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează