Powered By Blogger

23 sept. 2021

O femeie trecută vorbește cu toamna - Elena Farago















Și te-asteptăm și-acuma

cu aceeași vană tingă

ce-o simt de cum te-apropii

de-atit amar de ani:

și cum în vara asta și frunza de castani,

și cea de tei păliră fără de vreme, - lângă

fereastra zăbrelită, din care-mi văd gradina,


De mult cădeau grămadă,

în fiecare zori,

de secetă răpuse, petalele de flori,

și frunzele din care căldura și lumina

sugeau fără de preget

din zori până-n amurg.

O, cum sugeau de lacom

scăzutul pic de rouă

al nopților uscate, din care, toamna nouă,

sorbeai furiș toți norii

ce-acum zadarnic curg

ți le-așteptam de-atuncea,

căci le vestea zăduful,

și ploaia,

și vârtejul nebun în care puful

de trestie și fulgii pribegilor cocori

se înfrățesc cu pleava petalelor de flori,

cu firele de spice de grâu, cu bucatele

din aripe de fluturi și trupuri de furnici.

Cu tot ce poți în drumu-ți

să smulgi, să frângi, să strici,

cu tot ce poți să spulberi

cu aripile-ți grele;

și-ți așteptăm intâiul covor de promoroacă,

și tot ce-aduci cu tine zi după zi, clei nu-i

așa de-a rostul scrisă în cartea nimănui

pustia rânduială a tot ce faci ca-n gândul

ce-a stat de veghe-n preajmă-ți

un șir de ani de-a rândul,

și te-a pândit cu groază nebuna că-i răpui

un bolnav drag,

cum poate nu-i nimeni, nimănui.


Și-acum, când din duratul suspin a tot ce-a fost

n-a mai rămas în suflet

decât o vană tingă,


Căci ani sunt de când ochii-mi privesc

fără să plângă,

cum îți desfășuri, toamna,

pustiitorul rost,

te asteptăm și astăzi, ca ieri,

Cu-aceeași vagă

tristețe-n care nu știu dacă mai am

vreun țel, -

căci nu mă-ntreb

de-o viață trăită în alt fel

mi-ar fi părut mai tristă

ori mi-ar fi fost mai dragă

dar iată că din glastră o albă tufanică

se-ntinde peste masă până pe fruntea mea.

Se-ntinde și m-atinge

de parc-ar vrea să-mi zică

de ce te las să intri în casă peste ea

și iată că din cripta celui răpus de tine

mă cheamă iarăși, toamna,

de parcă-ar fi acum

el singurul cu care puteau să-mi fie-altcum

toți anii ce trecură de-atuncea peste mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează