Powered By Blogger

8 sept. 2021

Pisica - Benedict Corlaciu









E-așa de galbenă și-atâta e de lentă pisica asta, ca femeia mea; când dă din coadă, îi miroase-a mentă și umbletul și ultima ei stea.


Fluidă, ca un cerc în apa serii, îmi spală mâinile și miorlăie prelung de câte ori încerc să o alung din casa asta plină de mizerii.


Adorm sleit, cu ea la căpătâi -dacă mi-i frig îmi suflă pe obraz, șoptește nu știu ce, ca un poem, iar eu o-njur și plâng, că mi-i necaz.


Aduce vrăbii, să mîncăm - și pui, ba câteodată chiar o pâine-ntreagă; hoțește calcă-n casele oricui ne fură luna asta umedă și bleagă.


O plimb cu mine, printre oameni mulți, cari ne privesc, ne-aruncă dracilor și râd, iar noi suntem desculți și dăm cu tifla în morala lor.


Pisica asta noaptea mă deșteaptă când simte că m-afund în eleșteu, îmi linge, ca o iasmă, palma dreaptă și-mi spune că l-a prins pe

Dumnezeu.


E-așa de rătăcită, parcă nu e decât o umbră alungată peste tot, iar când privește-n flacăra gălbuie îmi vine ochii din orbite să mi-i scot.


În zori se uită ca și cum ceva i-ar fi străpuns pupila arămie -o fi nebună ori știu eu, că prea îmi seamănă și prea e zurbagie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează