Powered By Blogger

14 sept. 2021

Poemul lacrimilor - Virgil Gheorghiu
















Când oamenii tari şi tăcuţi ai lumilor viitoare

vor întâlni semnele acestea de azur, întâia lor tristeţe

va luneca de-a lungul rândurilor mele

ca un fior, ca o flacără prin moartea mea,

atunci prin gândul lor îndepărtat îmi voi aminti

de lacrimile sălciilor cari nu ating liniştea oglinzilor.

Plânsul grotelor oprit în drum de inelarul stalactitei

ca o durere presimţită a surpării viitoare.


Mă voi mâhni de Isuşii troiţelor plângând în lemn

călătorii odihniţi în prăpăstii,

și de izvoarele scorburii clipind pentru scufundarea comorilor,

prin ochii lor am să revăd,

lacrima ierbii din geana plecată pe imaşuri

de stele purtate ca un camfor la pieptul copilăriei mele.


De căprioare, de virginităţi

cu rugăciunea în mijlocul lacrimii îmi voi aminti.

De plânsul nevăzut al răşinilor în despletirea pădurilor

ca ochii stinşi ai mamei peste monogramele valizelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează