Powered By Blogger

1 sept. 2021

Romanța tinereții - Ion Minulescu














Necunoscuta care se vindea

n-a vrut să-mi spună-n prima zi cine era,

dar fiindcă ea aflase cine sunt -

poetul poreclit "Fluieră-vânt"-

și fiindcă mă ruga stăruitor

să-i fiu și eu, din când în când, cumpărător,

sinceritatea ei m-a-nduioșat

și-n cadrul prețului fixat -

un preț absurd,

ridicul

și meschin,

cu care-aș fi băut un kilogram de vin -

m-am îmbătat de gura ei

și-am adormit

pe laurii ideilor lui Teocrit...


Dar vai!...

Necunoscuta se vindea

nu numai mie, dar și altora!...

Și-azi un ciocoi,

iar mâine un calic

o cumpărau la fel - mai pe nimic -

căci ea - flămândă veșnic - se grăbea

să-și vândă gura dulce ca la tarapana!...

eu singur doar nu m-am sfiit să-i spun

că-s gata să-i ofer un preț mai bun -

dar cum îi luase mintea Dumnezeu,

necunoscuta s-a spălat pe mâini cu prețul meu...

și-atunci -

de teamă să n-o bat,

sau s-o ucid

și s-o ascund sub pat -

deși-o iubeam, am renunțat la ea

și n-am mai vrut să știu cine era!...


Dar într-o zi cu ploaie și cu vânt,

necunoscuta care se vindea,

s-a dat la fund

și-a dispărut...

și nimeni n-a mai întrebat de ea

de când intrase, parcă, în pământ,

cu numele-i mereu necunoscut...


Și totuși, Eu

am întâlnit-o iar,

dar nu ca altădată, pe trotuar,

la cafenea,

sau în tramvai...

am regăsit-o-n ziua de-ntâi mai,

ascunsă de un sfert de veac într-un sertar,

în care sta de veghe, cuminte,

și-aștepta

o zi să-mi mai aduc aminte și de ea!...

Dar ce păcat

că regasirea ei m-a-ndurerat...

și-n loc s-o mai sărut -

cum aș fi vrut -

am început să plâng cu-adevărat!...


Necunoscuta care se vindea

de data asta, nu mai era Ea -

era doar vechea ei fofografie,

pe care mi-o dăduse numai mie!...


Și-acum,

cred c-ați ghicit cine era

necunoscuta care se vindea...

era chiar tinerețea mea!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează