Powered By Blogger

10 oct. 2021

Apostrofă - Cezar Bolliac















Voi, ce strecuraţi ţânțarul

și cămila înghiţiţi,

ce-n ochi nu vă vedeţi parul

ș-un pai pe alţii zăriţi,

lingăi de pe la domnie

și ambiţioşi picmei!

Hrăniţi tot din calomnie!

Tartufilor! farisei!

Voi, ce-mi veninaţi exilul,

voi, mai cruzi şi mai barbari

decât cei ce-mi iau căminul,

țara, muma, fraţi, surori;

voi, cu care-n curăţie,

m-am sculat spre a lupta

pentru astă Românie

ce ciocoii o trăda!

Spuneţi, - de aveţi credinţă

cât grăunte de muştar

în ce-aţi jurat, - e fiinţă

care-n ast exil amar;

cu mai multă bărbăţie

ca mine a suferit?

Înfruntat-am cu mândrie

relele ce m-au izbit?

Mi-aţi surprins vro nevoinţă?

Umilitu-m-am la răi?

Şovăit-am în credinţă?

Alergat-am la călăi,

la călăii ţării mele...

la ciocoi? - În ore grele,

când necazurile curg

cu boale, cu sărăcie,

cu soţia suferind,

cu ura, cu calomnia

în umbră-mi în veci grinţând,

Spuneţi! - care se alege? -

Părăsit-am ast stindard?

Mi-am călcat eu a mea lege

ca apostol, sau ca bard?

Dar principuri voi nu cereţi;

voi cătaţi un partizan

la ambiţia ce mergeţi:

calea trasă de satan.


Paris, 1856

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează