Powered By Blogger

19 oct. 2021

Distihuri pentru Ixion - Perpessicius

















Nu-l mai văzusem dinainte de război 

pe flașnetarul foarte-n cinste pe la noi.


Cu toții-n mahala-l credeam defunct și-ades 

aminte ne-aduceam de el, cu interes.


Când mai alaltăieri, subit, mi s-a părut 

c-aud un timbru de flașnetă cunoscut.


Ciulii urechile, dar ce anacronism! 

Nu-nțelegeam acest acces de romantism:


Nu mai era romanță și nici vals străvechi 

această melodie ce-mi venea-n urechi.


Cuprins de îndoieli, la poartă-am alergat: 

era tot el, cu-aceleași zdrențe îmbrăcat,


Cu-același papagal decolorat de timp

ca și-un drapel plouat în tot acest răstimp.


Pusese jos flașneta și-nvârtea atent

un marș foarte frecvent pe vremea-mi de student.


Deșteaptă-te, române!? Și am zâmbit amar. 

O! Scumpul meu, o! Bietul meu serenadar,


Pe ce tărâmuri, prin ce tainic emisfer 

ai rătăcit de parc-ai fi căzut din cer?


Cum, n-ai aflat că astăzi toți s-au deșteptat?! 

Rotește-ți ochii și privește ce palat


Și-a ridicat băcanul ce stătea-n bordei! 

Nu vezi ce plină-i casa de lachei?


La scară nu vezi ce automobil 

așteaptă să preumble pe copil?


Curând și doamna va ieși-n balcon, 

urmată de o doică și-un cocon.


Va asculta pierdută în extaz, 

cu fruntea rezemată de pervaz,


Și-ți va plăti cu-un leu-fără-cusur 

planeta ce i-a fost de bun augur...!


Se-oprește brusc din cântec și, netam-nesam, 

în vreme ce prietenește-l dăscăleam.


Mă lasă și dispare-ncet-încet, 

nemângâiat și grav ca umbra din Hamlet.


Versuri din „Albumuri - Album urban”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează