Powered By Blogger

19 oct. 2021

La micul Cupidon de bronz - Perpessicius













Et puer est et nudus Amor... 

Ovidius


Sub ochiul disprețuitor al lui Voltaire citesc,

privind, din când în când, ferestrele la care se-mbulzesc

bezmeticele roiuri de zăpadă.

Pe hornuri crivățul vuind, din stradă

aduce țipete de prunci puși la-nțărcare,

și urlete de lupi ieșiți la drumul mare,

și răbufneli de vânt pe coridoare.


Ce farmec e-n biblioteca izolată!

Plutesc în voia gândurilor line,

și mă surprind gândindu-mă la tine,

și mă încânt de-această locomoțiune minunată,

ce îmi permite să ajung cu bine,

cu toate că-i înzăpezită linia ferată.


Revăd căsuța ta de zarzări adumbrită,

revăd Danubiul și balta înverzită,

revăd atâtea colțuri răzbătute-n mai,

dar mai cu seamă parcul

în care ne opream adesea să privim

la micul Cupidon de bronz țintindu-și arcul,

ce sta zâmbind, în pielea goală,-ntr-un alai

de fluturi și de flori și ne-ndemna să ne iubim...


Dar vântul zgâlțâie ferestrele, și ielele

idilele le-alungă cu harapnicele.

Și mă gândesc, înduioșat, la micul Cupidon plăpând,

ce despuiat de tot în bronzul gol și-ntroienit,

stă-n parcul astăzi desfrunzit,

nepăsător de frig - ca vara

în mijlocul florilor - dar așteptând

convins că o să vie iarăși primăvara.


Versuri din “Albumuri - Album danubian”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează