Powered By Blogger

20 nov. 2021

A douăzecea scrisoare - George Ţărnea

 















Era o iarnă cu miros de mere

și-un brad ca o mireasă în papuci

gătit de noi cu stele efemere,

cu valuri de beteală și cu nuci.


Și nu puteam gândi decât de bine

privind printre lumini, ca-ntr-un izvor,

cum picura din ceara de albine

subțire fir de lacrimi pe covor.


Căzuse cerul undeva pe-aproape

și-n strâmta casă, cât un bob de mei,

o noapte furișată prin hârtoape

te îndemna să plângi cu ochii mei.


De câte ori n-aș vrea să mi se pară

că am fi fost acolo doar în vis,

dar prea ne știam trădați pe dinafară

și prea concret în mine te-ai închis.


Așa încât, uitarea nu ajunge

să-ngroape o poveste sub zăpezi

și lama unui cântec ne străpunge,

deși ți-e tot mai frică să mă crezi.


Plutește ca și-atunci un fel de boare

peste ulciorul plin cu lapte crud,

neliniștea începe să coboare

și cum să mai îndur că nu te-aud.


Se sparge gheața nopții de pe urmă

și, ca o haită rea de lupi flămânzi,

abia atinsă amintirea scurmă

prin ochii tăi uimiți și-atât de blânzi.


Pe sub zăpadă încă se mai toarce

o lacrimă din visul irosit

și cât aș vrea să ne putem întoarce

la vechiul cort de fildeș, părăsit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează