Powered By Blogger

15 dec. 2021

Cele patru anotimpuri - Ion Brad
















PRIMĂVARA


- Mamă, hai puțin afară,

hai să vezi: e primăvară!

Dacă număr pân-la trei,

din zăpezi ies ghiocei,

dacă număr pân-la șase,

pomii toți își pun cămașe,

dacă număr pân-la zece,

ploaia a venit și trece…

Mama, blând, mă ia de umeri:

- Vezi ce bine-i dacă numeri!

Ia să zicem că n-ai ști:

iarna n-ar pleca de-aci,

prea iute-am îmbătrâni…

Nu-i așa, copii?


VARA


Mult am mai dorit să vie

și-acum e topitorie.

Oțelari din Hunedoara,

dacă voi ne-ați trimis vara,

dacă v-a fugit, cum pare,

cu mult soare din cuptoare,

poate-i dați o telegramă,

să mai țină și ea seamă,

că, de n-are îndurare,

nu mutăm cu toți la mare.

 

TOAMNA


Din cele patru surori

e cea mai bogată:

are televizor în culori

și la toată lumea arată,

are funigel de mătasă

și poame de geme pământul. 

E ageră, nu se lasă,

se bate cu ploaia și vântul

risipește pe drum poezii

scrise-n frunzarele rare,

ca noi să le străngem, copii,

în caiete si-abecedare.


IARNA


Bunică iarnă, sărut-mâna,

Bine-ai venit de la țară!

Toată săptămâna

te-am așteptat, seară de seară.

Am numărat trenurile-n gări

și avioanele peste casă

dar tu ai rătăcit pe ascunse cărări.

Bine c-ai ajuns sănătoasă!

Mama zicea: vine precis!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează