Powered By Blogger

15 dec. 2021

In memoriam Leonid Dimov - Șerban Foarță

















La prânz, când sfârâie lacherda

în cratiţă, prin mahala,

ne-am transportat la doamna Gerda,

pe strada Carol Davila.


„Să nu uiţi florile”,-mi spusese

bunică-mea, cu două luni

’nainte de a fi culese

tulipele cu mici cărbuni


în galbenul corolei: mai că

ai fi putut să scrii cu ei

pe-o „carne albă de nemţoaică”,

cum îi zicea Dimov, cu trei


ceasuri  ’nainte de a merge

acolo, doamnei Barbilian,

nu cu gând rău, ci spre-a converge

cu Barbu, care, cu un an


’nainte s-o cunoască, faun

şi fante cum era, nu ei,

ci alteia, Helene Braun,

adică tot „unei femei


din Nord”, îi lăudase nurii

într-astfel, nu de vizavi,

ci lângă,-n moalele trăsurii,

precum în Doamna Bovary…


Dar astea, astăzi, par legende;

pe noi, cu-o strângere de mâini,

refuz al unui Küss-die-Hände,

şi-n larma a vreo patru câini


(Ralf? Doppy? Tumbi? Kuti? Burţi?),

ce, altfel ca la Mărţişor,

nu locuiau în fundul curţii,

ci-n casă, – cel mai mărişor


fiindu-i, cred, ştiut lui Barbu,

iar ceilalţi, pare-se, postumi

(acest genealogic arbor

canin mi-e-n ceaţă şi acum);


pe noi, deci, ne-a poftit Frau Gerda

în sfânta sfintelor, – când am

rămas, nedeclinând oferta,

stingher, cu spatele la geam…


Un saturat de semn infoliu

din câte-un raft, aş fi deschis,

cu-auriturile în doliu,

iar pagina, un lagăr scris!


Ci n-aveam cum să mă încumet

fără algebric copyright,

sub ochi cu vioriul umed:

„Lebhaftes ohne Fröhlichkeit”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează