Powered By Blogger

25 dec. 2021

Omul - Ioan Alexandru













Cu omul din spatele meu

ducem împreună o ușă - lemnul din care-i

închipuită brutal e ud și greu de zgâriat.

Ca și cum toate batăliile absurde ale lumii

cu cai, săgeți și coifuri ar fi avut nemijlocit

loc pe întinsurile ei.

Câmpia mucedă ne hărțuie din urmă.

Suntem în zori și coborâm o pantă.

Azi-noapte a plouat și luneca

pământul sub călcâie.

Cămășile albe umflate de vânt -

parcă ducem un mort printre valuri

de grâu nemișcat. Omul ar trebui

să fie în față. E mai înalt și

panta coborând-o toată greutatea

a năvălit pe mine și mi se umflă

venele la gât și-aș vrea grozav

să trag o înjurătură. Cine ești, omule?

Când alunec eu, omul din spate

râde cu gura lui de roată darâmată.

Când lunecă el, eu aproape mă prăbușesc

de n-ar fi ușa, gunoi de lemn, 

un fel de echilibru.

Mergem încet spre cine știe unde.

Când trecem

pe la-ncrucișări de uliți, 

ne scoatem pălăriile tăcuți

și ascultăm - plesnește soarta lumii.

Apoi nu-l mai întreb; știu eu pe unde

să apuc și printre pomi înguști

înclinăm ușa ca să putem pătrunde

mai departe. Cad picuri mari de

ploaie de pe frunze cum le clintim

crengile-n mers

și reci îi simt sub gulerul cămășii, 

pe umeri și sprâncene, și mi-e foame.

Am fost luat direct din somn

la treaba asta neînțeleasă

și tu, mamă, nicicând n-ai să mai știi

încotro fiul tău a dispărut fără să lase-o urmă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează