Powered By Blogger

9 ian. 2022

Balada vieții paralele - George Ţărnea















N-am stat prea mult pe gânduri la beție,

nici când a fost nevoie să suspin,

dar dintre toți, iubito, numai ție

am să-ți colind prin gânduri ca un spin.


Ce importanță are cum se cheamă

de la distanță pasul cel mai greu,

mereu voi fi un traficant de teamă

și tu perechea mea vei fi mereu.


Nu te condamn că n-ai putut pricepe

că sunt un incurabil clandestin

și fiecare vers din mine-ncepe

cu o fisură tragică-n destin.


Dar nu schimba, iubito, așternutul

nici ordine nu pune-ntre scrisori

cât mai plutește peste noi sărutul

și naftalina unei vechi ninsori.


E prea ușor să tai în carne vie,

când foamea de iubire nu te-a ros,

ca să-ți păstrezi, în schimb, o colivie

cu amintiri subțiri sub praful gros.


Indiferent ce poate să se-ntâmple

după tăcerea strânsă-n telefon,

nu vreau să-mi car neliniștea sub tâmple

nici disperarea-n straie de bufon.


M-am săturat să laud mărăcinii

agonisiți din fostele iubiri,

ca să-mi mai pese ce gândesc vecinii

când rătăcesc mahmur prin convorbiri.


Dar nu schimba, iubito, cheia porții

nici nu te prea grăbi să faci curat

cât mai plutesc sub stele-n voia sorții

ninsorile prin care am zburat.


Tu nici nu știi pe mările de pâslă

ce rar se-ntâmplă să rămâi atent

cu numai un catarg și o spartă vâslă,

tot căutând un port inexistent.


Fă-ți timp mai bine și așterne patul

și pune vin pe masă, ca și cum

dintr-un război ți s-ar fi-ntors bărbatul

și-l simți al tău, de tot, abia acum.


Din revista „Luceafărul”, anul XXVI, nr. 5, 1983

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează