Powered By Blogger

18 ian. 2022

Epitaf - Serghei Esenin















Nu cădea tu steaua mea subțire,

prăpădind mănunchi de raze reci,

căci acolo-n fund de cimitire,

inimile nu mai bat în veci.


Luminezi prin stepe şi prin vremuri,

umplând pacea câmpului, spre zori,

sufetul de friguri mi-l cutremuri

ca strigarea duşilor cocori.


Înălțându-şi creştetul de sfântă

peste culmi şi crânguri şi tăceri,

aud iar cum nu ştiu cine cântă

despre toate câte-au fost mai ieri.


Toamna asta-n aur îmbrăcată,

din aceşti mesteceni fără chip,

după cei ce am iubit odată

plânge-ncet cu frunze pe nisip.


Ştiu, ah ştiu! Curând-curând în seară

și din vina nimănui, mereu,

subt grilaj de schijă funerară

trebui-va ca să zac şi eu...


Se va stinge flacăra din vatră,

inima întoarce-se-va-n praf,

buni prieteni îmi vor pune-o piatră

și-or rima un vesel epitaf.


Dar privind tristeţea şi mormântul,

pentru mine-aş scri, definitiv:

Şi-a iubit el ţara şi pământul,

cum iubeşte crâşma un beţiv.


Traducere de George Lesnea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează