Powered By Blogger

18 ian. 2022

Trestia - Mihail Lermontov















Şedea pescarul tânăr

pe mal de râu, cântând,

și trestii fără număr

se legănau în vânt.


Tăie cu o custură

o trestie din mal

și-o duse-apoi la gură,

suflând ca-ntr-un caval.


Iar trestia-nviată

a prins atunci puteri,

șoptind cu glas de fată

și glas de adieri.


"O, lasă-mă! Dă-mi pace! -

zicea cântând cu-amar -

mă chinui şi nu-mi place,

frumosule pescar.


O fată minunată

am fost, la vremea mea,

de-o maşteră-ncuiată

ca-ntr-o-nchisoare grea.


Mi-am plâns zadarnic soarta

cu lacrime fierbinţi.

doream să vie moartea

să scap de suferinţi.


Feciorul ei de-asemeni,

de vitregă-alintat,

urât era de semeni,

pe fete le-a-nşelat.


Odată-aici pe maluri

într-un amurg m-a dus,

ca să privim la valuri

în purpuriu apus.


El mă dorea cu sete,

dar eu nu l-am iubit,

iar banii ce mi-i dete

în faţă i-am zvârlit.


Cuţitu-atunci scoţându-l

mi l-a-mplântat în piept

și mi-a săpat mormântul

aici, pe malul drept.


O trestie mlădie

crescu pe-al meu mormânt.

E-n ea durerea-mi vie

și sufletu-mi plăpând.


Dă trestia deoparte,

frumosule fecior!

Să plângi nu ştii. N-am parte

să-mi vii în ajutor!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează