Powered By Blogger

2 ian. 2022

Spovedanie de noapte - Anișoara Odeanu













Știu că ai plecat într'o lungă călătorie 

iubitul meu tăcut şi solitar ca munţii după asfinţit 

mâinile tale niciodată nu le-am atins 

și dragostea mea a rămas ascunsă ca lacul sub nuferi. 


Unde sunt ochii tăi, iubitul meu 

în ce limpezi ceruri i-a zidit Dumnezeu? 

Ochii tăi: noapte în care se înfiripau legende 

și’n faţa cărora toate animalele pădurii 

începeau să viseze. 


Unde e mândrul tău port, iubitul meu 

singur, pe drumul regilor, numai stelele ţi-l văd 

cerurile, numai cerurile călătoare 

îți însoţesc paşii în călătoria cea mare. 


Fruntea ta, înalta ta frunte, iubite 

ce albă lumină de lună o face mai albă? 

O, pe care cărări de stele'nzăpezite 

m’ai uitat şi m'ai regăsit, iubitul meu 

cu faţa mea dintâi pe care n'o cunosc nici eu? 


O, iubitul meu, în cea mai adâncă noapte 

departe de tine cum viaţa-i de tine departe 

caut cuvintele care să te-apropie de mine 

caut cuvintele prin care să te trezesc în dragoste din moarte 

dar stelele coboară'ncet spre dimineaţă 

pe fruntea mea e încă scris cuvântul Viaţă. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează