Powered By Blogger

13 feb. 2022

Amintirea - Andrei Lupan

 

Azi am trezit în gândul meu trecutul 

şi te-am găsit, nici nu ştiam de tine, 

ca pe-un sălbatic fruct de mărăcine, 

unde urzea-ntâmplări necunoscutul. 


Scânceai abia – de milă sau de frică? – 

în asprul gol aşa de greu uitată, 

c-am tresărit hipnotic deodată 

şi-am rupt lumina-n ochi ca o panglică. 


Căzui ca-n vis pe-o urnă cu cenuşă, 

din rătăciri întors şi din tăgadă, 

când ai deschis la suflet largă uşă, 

ai spart fereastra-n aer de livadă. 


Loviră noi zefirii în petale, 

de-au tremurat mirajele răsfrânte, 

tăcerea veche sta să se prăvale, 

cuvântul proaspăt jinduia să cânte. 


Şi ai urcat din profunzimi surpate 

şuvoaie calde viaţa care-a fost, 

ca o albină aripi încărcate 

cu bogăţia-ntregului ei rost. 


Dar unde-a fost nădejdea mea cea mare 

să cadă-nvinsă chiar de urma ta, 

să-şi cearnă rămăşiţele pe zare, 

în plasa tainei care te purta. 


Acelaşi gând ce-mi drămuia lumina 

a prevestit zadarul pentru noi, 

stingând cu vrajbă timpul înapoi, 

înnegurându-mi ziua ce-o să vină. 


Iar tu de-acum vei fi rămas plecată 

cu umbrele ce nu se mai arată. 


1933 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează