Powered By Blogger

13 feb. 2022

Două poloboace - Andrei Lupan

 

Două poloboace 

veneau pe drum de ţară, 

dăunăzi în de seară. 

Unul de-abia, de-abia 

se cotelea, 

iar celălalt, nici nu ştiu cum 

nu-şi risipise doagele pe drum, 

hodorogind în fuga mare. 

Stăpânul său 

mergea pe el călare 

pocnind 

şi chiuind, 

încât, hăt, de departe se vedea 

că o luase-oleacă la măsea. 


De veselie, 

ce era să facă? - 

i-a venit pofta să-l întreacă 

pe cel 

care mergea mai cătinel 

şi, haida-haida! - până când 

goni pe-alături hăulind. 


Iar celălalt, de ciudă plin, 

îl probozea: 

- Eu duc un poloboc cu vin, 

şi uită-te, 

ce bine îmi stă mie, 

că merg încet şi nu fac gălăgie! 

Dar tu, 

nu ţi-i ruşine, 

vrei să mă-ntreci pe mine 

cu polobocul tău cel zgomotos 

care e gol şi n-aduce folos! 

Chefliul a răspuns: 

- Te-nşeli amar, 

eu mă întorc din Chişinău, 

de la bazar, 

şi-acest butoi al meu 

a fost cu mult mai greu, 

umplut cu vlagă dulce din podgorii, 

dar mi l-au uşurat cumpărătorii. 


Iar dumneata, 

te-ai dus cu plin 

şi vii cu plin, 

pentru că-n loc de vin, 

îmi pare, 

te-ai porăit c-un poloboc de moare. 

Deaceea dar, 

rămâi în urmă mânios, 

că ai bătut un drum făr-de folos. 


Şi încă, 

mai ascultă-mă ce-ţi spun: 

Fă vinul bun! - 

că dacă-i rău, 

degeaba îl mai duci la Chişinău! 


1945 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează