Powered By Blogger

13 feb. 2022

Focul de seară - Andrei Lupan


Dănțuiesc vâlvătăi peste grinduri și cad

cu amurgul în unda nistreană; 

pe locul acesta ferit de la Vad 

veneam noi cândva, Leonide Corneanu. 


Un răgaz ce-l punea întâmplarea la cale, 

lâng-un foc dăruit de pândarul Pricoche, 

iar dincolo – Coşniţa inimii tale, 

cu livezi daurite cât cuprind ochii. 


Rămân de privesc târzielnic şi singur 

în pojarul de la stingerea zilei, 

te caut chemat de-o trăsnaie de tângă, 

parc-aicea ar fi mai aproape de tine. 


Din vraiştea anilor prăvăliţi în urmă, 

te dezvăluie gândul care te ştie – 

zăbovitor de ţărănite drumuri, 

dornic de taifas şi om de omenie. 


Prieteni de-ai tăi, colhozăni, câte unul, 

se trag încoace bucuroşi de întâlnire; 

focul cel simplu se vede că-i adună, 

ca pe un deal din ţara amintirii. 


Hai, spuneţi pătărănii cu frământări din lume, 

cu vii pătimiri, cu strădanii întâmplate, 

că prea mă sparie de la o vreme unii, 

scornind niscaivale zurlii şi savante. 


Tu ce-ai zice? 

Lasă-i, zburde cum le iese, 

că eu, de ce le-aş sta împotrivă? 

Doar că mi-e drag focul acesta vesel, 

aprins de o scăpărătoare primitivă. 


Şi astfel te văd, grijuliu tovarăş, 

scormonind cu gândurile în jăratec; 

poate de aceea înturnatu-m-am iarăşi, 

să dau bineţe căilor umblate. 


Iată şi deprinderea, neprefăcută gazdă, 

vine să-mi întindă mâini îmbietoare… 

Mă descopăr primindu-mi din ele răgazul, 

ca o pâine dospită, cu vin şi cu sare. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează