Powered By Blogger

8 feb. 2022

Gândurile unui mort - Lucian Blaga

De mână-aș prinde timpul ca să-i pipăi

pulsul rar de clipe.

Ce-o fi acuma pe pământ?

Mai curg aceleași stele peste fruntea lui în stoluri

și din stupii mei

mai zboară roiuri de albine spre păduri?


 Tu inimă ești liniștită-acum!

Mult a trecut

de când îmi răsfrângeai în pieptul scund

un soare nou în fiecare dimineață

și-o suferință veche-n orișice amurg?

O zi?

Sau poate veacuri?


Un stânjen doar deasupra mea-i lumină.

Flori cu sâni de lapte îmi apasă lutul.

Să pot

eu mi-aș întinde mâna și le-aș strânge-ntr-un mănunchi

să le cobor la mine,

dar

pământul poate nu mai are flori.


Gândul meu și veșnicia seamănă

ca niște gemeni.

Ce lume se va zbate azi în valurile zilei?


Ades un zgomot surd mă face să tresar.

Să fie pașii sprinteni ai iubitei mele,

sau e moartă și ea

de sute și de mii de ani?

Să fie pașii mici și guralivi ai ei,

sau poate pe pământ e toamnă

și niște fructe coapte-mi cad mustoase, grele,

pe mormânt,

desprinse dintr-un pom, care-a crescut din mine?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează