Powered By Blogger

14 mar. 2022

Cu autostopul prin mine însumi - Nichita Stănescu


Am început să fiu

atunci pre când am început să văd,

copil fiind, pe omul viu

cum îşi transformă trupul în Irod.

Şi-atunci mi-am zis, cu un surâs,

că existenţa nu... există,

că osul meu cel râsu’ - plâns

e-n perioadă cea cubistă,

în care domnul Picasso

făcuse-un Re doar dintr-un Do

şi un pătrat, cum Si bemolul,

din bietul alb din var de oul.

Apoi, am zis că nu exist

când am văzut că sunt atare

extrem de impresionist

la Maraton în alergare.

Fusei de toate eu la viaţa mea:

şi om firesc şi realist

şi supra-extra-hully-gully ca o stea

purtând Breton de suprarealist.

De-aceea astăzi sunt cam înfundat la nare

şi blând întocmai ca un miel:

m-au tras... curente literare

de-am răcit şi eu niţel.

Şi-am devenit apoi angelic

şi m-am pictat în stil fovist,

iar mai la urmă, psihedelic,

m-au tatuat în indian turist.

Căci, vorba prietenului meu Prévert,

cu care am băut în Franţa:

„Nichita, eu nu o să-ţi iert

nici Saxa nici faianţa.

În cinstea ta m-am îmbrăcat

în pantalon albastru ca de mare.

Da’ ştii de ce? Tu ai văzut mâncare

albastră, de mâncat?"

Apoi, deodată, m-am cam răzgândit

ca să mă fac şi eu actor

la Teatrul Globus cel vestit,

cel al Şecspirilor,

dar când mi-au tras aplauza neîntrerupt,

cu stânga peste-obrazul drept,

cu dreapta peste-obrazul stâng,

de bucurie mi-a venit să plâng.

Atât de tare mă dureau obrajii,

c-am zis să o iau de la-nceput!

Ai noştri ca şi brazii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează