Powered By Blogger

14 mar. 2022

O viziune a păcii - Nichita Stănescu

Mă ridic și azuria boltă o împodobesc cu strigătul meu liniștit, pe care l-am desprins din copilărie, pe cind rataceam prin codrii seculari, socotind trunchiul stejarului a fi coloana din gradinile suspendate.

Îmi aplec barbia in piept: astfel

glasul meu suna mai barbatesc,

si aripile mi se vad mai bine, cum le intind

si tai, cu dunga lor, plimbatoarele fisii

de portocalie lumina, pe care amurgul

le coboara din stinca in stinca,

facindu-le sa sune.

Eu insumi, cu propriii mei ochi, - va jur pe soare,

pe sufletul rotitor al pasarilor si pe umbra

mereu lungindu-se, a trupului meu, -

am dat ocol gradinii suspendate.

Era o intuitie a pamintului fecund,

rostogolit intre soare si stele,

si orice cuvint de lauda as fi strigat,

mai mult

mi-ar fi rupt dira buzelor,

mi-ar fi spart dintii aburind de mirare.


Eu te iubesc, PACE, cu dragostea ochiului

pentru ochiul lui geaman,

cu dragostea mâinii pentru cealaltă mână,

Cu dragostea gândurilor

pentru cuvintele în care se scufundă întocmai.


De-aceea îmi lepad linistit scutul

și sulița pe care-am ascuțit-o îndelung

in nopțile cu lună,

și sandalele cu tălpi de plumb,

ca să nu mai piară iarba sub ele.


Numai aripile mi le păstrez, și-n amurguri,

pe muchiile stâncilor mă ridic,

ori pe spirala de cuarț a coloanei tale,

si mi le întind fără graba, ca să se vadă bine

din toate părțile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează