Powered By Blogger

5 apr. 2022

Adio Muze - George Meniuc


Parnas imaginar, alintat de nimfe si muze,

Cu murmur vesnic de cascade si cu fantani vrajite,

Pentru ultima oara calatorind pe roua, pe ceata,

Imi las umbrele-n iezere, pe limpezisuri de plai.

Adulmec amintirile, cum as vana niste ciute.

Ele fug speriate, straine, in zari nevazute.

Le caut urmele ce s-au sters pe marginea apei.

Din vuietul toamnei ma striga vedeniile lor.

Ce vrea Caliope? Istet la vorba n-am fost niciodata.

Cand si cand am dramaluit cuvintele, pe ganduri,

Asa cum au facut-o stramosii

pe la vetrele lor sarace,

Mesterind intaiul jug de frasin, intaiul plug de fier.

O, Melpomena mi-a dat de furca,

mereu cu mastile ei!

Nici una n-o gaseam potrivita, aidoma vietii.

Urgiile secolului douazeci, bantuit de razboaie,

Mai poate corul antic sa le cante,

sa le exprime?

Neprihanita mi-a fost tovarasia cu Erato.

Imi vine azi sa ma destainui

Ce-or spune oamenii oare?

Se caina si alde Costache Conachi lacramand

Dupa o dragoste veche, dupa o dragoste veche

Parnas imaginar, alintat de nimfe si muze,

Cu murmur vesnic de cascade si cu fantani vrajite,


Chiar si trupul soarelui iti coboara muntele-n apus.

Cobor si eu. Intunecandu-ma? Luminand?

Ca si Hefaistos, ingeniosul mester-faur,

schiop si garbov,

Induplecat de zei sa vina la Olimp, fara zabava,

Ce-a mers calare pe magar,

in sunetul lautelor si tobelor,

Prin forfota menadelor si a calicilor puzderie,

Ma duc in locuri desfatate,

cu ochelarii aburiti pe nas,

Tinand in mana faclioara mea inca arzanda:

Zadarnic manioasele Erinii s-au napustit asupra ei,

N-au sa mi-o stinga totusi Muzelor, adio!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează