Powered By Blogger

5 apr. 2022

Natură moartă - Tudor Arghezi


(Sufrageria nu ştiu să fi vorbit vreodată

în stihuri ori în proză - şi cred că-n orice gest

să le surprindă graiul, ar fi rămas mirată

însăși urechea Domnului. Jean de la Fontaine)


Tacâmurilor, linguri, furculiţe şi cuţite,

le-am auzit revolta pe şoptite

în spălătorul din bucătărie.

- "Noi nu slujim decât cu farfurie

și stăm numai atât la masă

cât se dumic felul de mâncare grasă,

și repetăm o singură figură:

din gură-n blid şi de la blid la gură.

În farfuria-ntinsă ori adâncă

ajuți boierii-n timpul cât mănâncă.

Tot rostul nostru e să stăm aproape

de mână celor ce-au să se îndoape.

Din strălucita mea tovărăşie

trec în lighean, de-a dreptul în leşie.

Icre, stacoji, sos franţuzesc

totuna mi-s că tot mă murdăresc,

si, tot trecând prin pipăiri şi guri,

nu mai cunosc mâncarea de lături.

N-aş vrea să-mi fac păreri, dar când ne-au luat,

spuneau: “Sunt de argint curat".

Dar adevăru-i numai pe cutie

și-n galantar, unde stă scris: -Argintărie-.

nu te-ai întors în cârpă niciodată,

să-ţi vezi şi coada că ţi-a fost gravată?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează