Powered By Blogger

5 apr. 2022

Omul - George Gregorian


Esti 

Tatal meu! 

Te simt din tot, din toate 

Ce-n cale imi surad, infrigurate 

Vorbind cu adancimile din mine.


Esti 

Tatal meu!

Suprem si pretutindeni si-n oricare.

Cu mainile intotdeauna pline

De dimineti si de amurguri clare;

Cu mainile din care se revarsa

Gramezile de roua si de mana,

In campul gras, in valea diafana

Si pe pustia arsa.

Esti 

Tatal meu!

Suav ca o imbalsamata creaca,

Frumos cum nu e nimeni sa te-ntreaca!

Maret si de splendori atat de greu,

Ca aripa imensei fantezii

Cu care orice granita o smulg,

Pe-ntinderile 

Tale aurii

Cand prinde a se avanta,

Se clatina si-n nesfarsirea 

Ta

Se sterge ca un fulg


Sunt fiul 

Tau 

Tu singur cu-ale 

Tale:

Cu graul si cu apa si lumina,

Cu gurile aceste dulci, mereu

Mi-o spui ademenindu-ma in cale:

«Esti fiul 

Meu!».

Sunt fiul 

Tau! 

Suit din radacina

Ce freamata din 

Tine toata,

Umil si slab si pacatos si rau,

O, spre rusinea mea, sunt fiul 

Tau,

Copilul celui mai de seama 

Tata!

Tu cer, 

Tu stralucirea, 

Tu cel sfant,

Iar eu o biata dara de pamant!

O, nu 

Te-ntreb de ce sa fie-asa 

N-am dreptul caci sunt toate ale 

Tale.

Din mana 

Ta mananc, dintr-insa beau

Desi de-ar fi sa-mi spui candva: «iti iau

Aceste toate», cald as lacrima,


Dar ti-as raspunde: «Ia-le!»

O, nu 

Te-ntreb. 

Din spatiul infinit

Nu eu va fi spre mine sa 

Te-atiu!

Si pentru-atati si-atati ce-au patimit

Pe umedele timpurilor cai

Splendoarea de a fi copiii 

Tai,

Ar fi tarziu!

O, nu 

Te-ntreb! 

Stapanul, 

Tu, ai vrut

Sa fiu ce sunt; si zarile inalte

De raze si parfum le-ai scuturat

Pe trupul meu, adanc m-ai scanteia!

Ca nimeni sa ma nasc. 

Si m-am nascut

Sa sufar mai presus de celelalte

Si poala mai plecat sa 

Ti-o sarut!

Asa m-ai vrut! 

Si-apururea as sta

Cu subredul meu trup de-o zi

Tacut si-ngenuncheat sub voia 

Ta.

Tacut as suferi

Durerile marunte ce-l framant'.

Dar tot in trupu-acesta de pamant,

Mai sus de ce ma doare efemer.

In negura si-n fulgere de gand,

Mi-e sufletul!

Mai sus de biata lacrima de rand,

Spre 

Tine el se zbuciuma, gemand

Sub toata departarea dintre noi!

Deasupra-ntaranatelor nevoi

Si plin de tot adancu-mi pamantesc,

Puternic si sarman -

Deslantuie in mine-un uragan.

Si uraganu-acesta-n care cresc

Si ma ridic, 

Stapane,

Ca pulberea la glezne imi ramane

Abia ca un parau;

Deslantuirea-aceasta fara frau,

Nemarginirea-aceasta de fiori

Pe-ntinderile carei,

Tu larg invaluindu-Te cu sori

Surazi in nemiscarea departarei:


Inabusirea-aceasta ce-o destind

Din tot ce-si plange-n mine oropsirea,

in care ma inalt ca sa-Ti cuprind

Genunchii si iubirea;

O, nebunia-aceasta ce se-atine

Si tremura si pururea 

Te vrea

Pe 

Tine, doar pe 

Tine;

Minunea-aceasta umeda, fierbinte,

Mereu mai sus pe luciul ei ma ia,

Dar 

Tu ramai mereu mai sus de ea

Supremule 

Parinte!

Si-n golurile ce din mine gem

Nemaistiind de unde sa 

Te chem,

in golurile-acele fara zare

Raman pierdut cu-aroma ce 

Ti-o sui;

Si respirand neantu-n care-apui

Ma legan ca o floare 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează