Powered By Blogger

5 apr. 2022

Trăind și eu - George Gregorian

 

M-am fost născut și eu în veacul 

în care-atâți - cu pasul rar 

mânați de timp ca de-un văcar, 

exclamă-n urma mea: «Săracul!»


Călcând și ulberea și zarea. 

eu soarta-a două drumuri am: 

pe jos dau zilnic de Adam, 

pe sus mă șchioapată cărarea!


Avutul meu întreg e-un «poate». 

Prin el trăiesc. Dar când și când

mă turbur ca un lup flămând; 

și-atunci înfiorat de toate,


Pe când la mese largi șed unii, 

mă-ncerc, mă strădui tot mereu, 

să dumic soarele și eu 

în cupa de fiori a lunii!


Beția mea cu-atât se-alege! 

Vezi, sunt un fel de viu, așa, 

parcă făcut din altceva 

Decât din ce-i făcut un rege!


Și-n timp ce smulși de-al lor tezaur 

nababii-n humă pier de veci. 

Și cad și regii, goi și reci, 

în strâmtul lor cavou de aur,


Eu biet, cu visele-mi smintite 

stând oblic pe-al epocei uz, 

cu timpul fac un unghi obtuz 

ce-aleargă-n linii infinite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează