Powered By Blogger

8 mai 2022

Fântânile Serbiei - Anghel Dumbrăveanu


Lui Nichita Stănescu, Petre Stoica, Adam Puslojici, Srba Ignjatovici


suntem la masă aproape toți

petre adăpostit în barba lui de iarbă uscată

nichita uitându-se la înger cu două pete de cer

adam care tocmai l-a încuiat pe dumnezeu într-o garsonieră

și srba uimit de tăcerea și înțelepciunea propriului vis

iar eu în loc să mă plâng că-mi scufundară corăbiile

în strâmtoarea blestemată a zilei

îmi amintesc cum alergam după soare cu cercul


totul ar fi bine

cugetă unul

dacă ne-am mai putea vedea

la un secol odată


o bucată de brânză mai cântă pasărea

în munții carpați

un ardei și-o ceapă mai scoate ciutura

din fântânile serbiei

un lăutar și-o bardacă de vin

mai putem cumpăra

punând vers de la vers

chiar dacă luna nu ne mai sărută pe gură

când ne-ntoarcem spre dimineață

din patul vreunui cântec mirosind a femeie


masa e-ntinsă pe fluviu

și nu ne vedem între noi


ce bine-ar fi cugetă unul

dacă ne-am mai putea întâlni

chiar așa

la un secol odată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează