Powered By Blogger

1 mai 2022

Și totuși... - Eugeniu Speranția


“Ergo sum....”


Când ploaia bolnavă ce plânge și-aleargă pe negrele strade,

sperând adăpost să găsească, lovește-n ferestrele reci,

când nimeni nu știe că trupu-mi în putredă pulbere cade

...ce tristă e-n seară odaia din care plecat-am pe veci!


Zambila ce-ncepe să-nvie privind printre storuri m-așteaptă;

romanul cu foaia-ndoită se miră că nu-l isprăvesc;

Apollo de bronz, de pe soclu, spre ușă privirea-și îndreaptă,

și un plic de la tine - pe masă - așteaptă să viu să-l citesc...


Un jilț lângă foc meditează; clavirul gândește-o poemă;

lumina din sobă se-alungă în fund pe-nfloratul tapet,

perdelei dând chip de femeie, consolei dând chip de triremă

și calpului glas de ceasornic dând chip legănat de sonet.


Văd micile cadre-n perete - roșite de-a sobii văpaie,

...sofaua pe care adesea sculptat-am un vis îngeresc.

Dar eu nu mă văd nicăierea - și totuși mă simt în odaie,

...și-un plic de la tine - pe masă - așteaptă să viu să-l citesc...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează