Powered By Blogger

3 dec. 2022

Cântec de plasă - Alice Călugăru

 

Aruncă-mi, adormită mare,

În coaja pieritoarei vieți -

Din ape calde și amare,

Aruncă-mi stropii fără preț

Ai surelor mărgăritare.


De picătura lor mi-e sete

Și-o caut, cînd pe țărmul larg,

A vinetelor valuri cete

Aduc pietrișuri ce se sparg

Prin algi cu șerpuiri încete.


Dar nestematele mărunte

Cu-a lor zâmbire nu-mi răsar

Și luminosul tău grăunte,

O mare! cântă în zădar

Cântarea spumelor cărunte.


Vor fi podoabele-ți pierdute

Tezaur pururi neatins...

Și vecinic ne'nșirate, sute

De sălbi cu bob rotund și nins

O să rămână necernute.


Dar mă voi coborî în mare,

Purtând subțire plasă'n dinți,

Și'ncinsă'n aspra cingătoare,

Să'nfrunt alese suferinți,

Să caut stropurile-ți rare.


Din ale verzii mări pietrișuri

Mărgăritarele să strâng,

Cum primăvara, sub stufișuri

Aduni mărgăritar din crâng,

În luminoase secerișuri.


Să plângă'n scuturate site

Cu lacrimi scumpe, bobii suri

Și uzi ai perlelor răpite

Cu aspră trudă, 'n picături

Bogate, mării biruite.


Să'nșir o vreme îndelungă

Comoara valului amar,

Pe-un fir pe care se alungă, 

Să'nșir cu clipele'n zădar

O salbă limpede și lungă.


Dar n'am, ca să le cânt fierbinte,

Ca să le-aleg, ca să le cern,

Ca să le port, - decât cuvinte

În șiruri moi și lungi s'aștern

Podoab'aducerii aminte.


Din a vieții mare crudă

Și zbuciumată, s'o culeg,

S'o lămuresc cu-a minții trudă,

În zâmbitoare sălbi să-mi leg

Podoaba mea, de lacrimi udă.


(“Viața Romînească” – nr. ianuarie 1912)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează