Powered By Blogger

1 ian. 2023

Arcuri - Octavio Paz

















Cine cântă pe țărmuri de hârtie?

Aplecat, cu pieptul peste râul

imaginilor, mă văd, încet și singur,

îndepărtându-mă de mine: litere pure,

constelații de semne, incizii

în carnea timpului, o scriitură,

dungă peste ape!


Trec printre verdețuri

îmbrățișate, pe sub ceruri limpezi,

printre insule, înaintând pe râu,

pe râul fericit care alunecă

și nu curge, gând neted.

Mă îndepărtez de mine însumi, mă opresc

fără a mă opri pe un țărm și continui

în josul râului, printre arcuri de îmbrățișate

imagini, râul gânditor.

Continui, mă aștept mai încolo, merg

în întâmpinarea mea, râu fericit

care unește și desparte

o clipă cu soare între doi plopi,

clipă ce-ntârzie pe piatra șlefuită

și se desprinde de ea însăși și continuă

în josul râului, pentru a se întâlni cu ea însăși.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează