Powered By Blogger

1 ian. 2023

Moscova cârciumărească (fragmente) - Serghei Esenin


Da, acum e hotarat! pentru vesnicie

Mi-am parasit natala campie.

Plopii cu frunzisul inaripat, plopii de pe ea,

Nu vor mai fosni deasupra mea.

Casuta scunda, fara mine, s-o garbovi si mai mult,

Cainele meu batran a murit demult.

Pe intortochiate uliti moscovite, ratacitor,

Desigur, Dumnezeu m-a osandit sa mor.

Unde sunteti voi...voi cei plecati departe?

Razele noastre va lumineaza destul intru moarte?

Ca s-o sfarsesc cu mine nu pot, n-am putere,

Du-te la toti dracii, muiere!

Cu haita voastra de caini, cu gretosul stup

E vremea s-o rup.

Scumpa mea...uita-te plang...mi-s anii deserti...

Te rog sa ma ierti...sa ma ierti...

In aceasta femeie-am cautat fericirea

Si-am gasit deznadejdea, pieirea.

Nu stiam ca iubirea e-o molima, ca sugruma,

Nu stiam ca iubirea e ciuma.

S-a apropiat si cu ochi subtiati, fierbinti,

Pe derbedeu l-a scos din minti.

Deci, pentru ce sa fiu gelos?

De ce sa sufar din pricina asta fara folos?

Viata noastra:cearceaful si patul,

Viata noastra:un sarut si apoi prapadul, oftatul.

Canta, deci, canta! In goana ursitei,

Napasta fatala sunt bratele, gura iubitei.

Dar stii ceva? Mai da-le-n ma-sa de pe-aici,

Eu niciodata n-am sa mor, amici...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează