Powered By Blogger

27 ian. 2023

Răvaș de nuntă - Dinu Ramură


De ziua nunții tale-ți scriu,

Acum, câteva rânduri;

La nuntă n-o să pot să fiu,

Și de-aș putea la ce să viu

Să mă mai vezi pe gânduri.


Când din al dragostei amurg

Îți faci o sărbătoare,

Din lacrimele care-mi curg

Ca zilele ce’ ncet se scurg

Să-ți faci mărgăritare.


Din zâmbetu-mi îndurerat

Fă-ți flori de lămâiță

Și să le pui, că nu-i păcat,

În părul ce l-am sărutat

Șuviță cu șuviță.


Atunci când ne-am văzut întâi,

Privirea cu sfială

Mi-a ‘ncremenit în ochii tăi.

O! Din privirile dintâi

Fă-ți firul de beteală.


Și-acum când toate le’ nțeleg

Iau gândurile mele,

Ți le trimit fără s’ aleg

Ca vălul de mireasă’ ntreg

Tu să ți-l țeși din ele.


Și astfel, când te vei găti

Nu vei fi prea mirată.

Mult mai frumoasă nu poți fi

Dar poate-atunci te vei gândi

La mine ‘ntâia dată.


Și-avea-voi mângâierea eu,

Că’ n clipele senine

Mă vei avea în gândul tău,

Precum în mintea mea mereu

Te voi purta pe tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează