Powered By Blogger

26 ian. 2023

Robul - Șt. O. Iosif



baladă


Mi-e inima’n Moldova,

În țara cea de sus,

De mândra mea mireasă

Mi-e dor, mi-e dor nespus.

Să-mi sprijin fruntea’n palme,

Să mă gândesc la ea:

Atâta mângâiere

Am în robia mea!


Mi-e inima’n Moldova,

În țara cea de sus,

La dulcea mea domniță

Mi-e gândul veșnic dus…

Ea coase, la fereastră,

Cu borangic și fir

Și are ochi albaștri

Ca piatra de safir…


Se tot încurcă firul,

Ea-l tot descurcă iar -

Se uită dusă’n zare:

M’așteaptă în zadar!

Ah, dac’aș fi eu slobod

Ca gândul meu pribeag,

De-aș fi o rândunică

Să zbor la ea cu drag!


Dar lanțurile’s grele,

În temniță e frig —

Domnița nu m’aude

Când noaptea’n somn o strig…

Și dor mi-e de Moldova,

De țara mea de sus:

De scumpa mea crăiasă

Mi-e dor nespus, nespus!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează