Powered By Blogger

27 ian. 2023

Scrisoare - Ion Popovici-Bănățeanu


… Mai ții tu minte cântul ce ostenit murea

Într-un amurg de-April? – Un tei ne picura,

Cu zborul de petale, mireasma dulce a florii…

Tu le mai porți în minte — și te mai prind fiorii

Gândindu-te la vremea ce’ngroapă toate cele;

În care-a fost trăit, ca într-un basm, odată,

A’ ndrăgostirii nostre, poveste’ nflăcărată?…

În mine tot mai arde scânteia dinainte

Și parcă mai clar chipu-ți mi se’ nfiripă’ n minte,

Acum când tainic doru-mi, în nopți de basm senine,

Tot mai trudit s’avântă, din depărtări, spre tine.


Ades, când se destramă a timpului cernire,

Topindu-se sub raza aprinsă de-amintire,

Un univers întreg de dragoste curată

Atâtea clipe dragi dojenitor mi-arată,

Îndurerat că toate îmi par în jur deșarte,

Simt tot mai mult osânda că-mi ești așa departe…


Tu, — nu știu dacă’n taină cândva te-ai mai gândit

La dragostea plăpândă ce’n zbucium ne-a murit;

Dar de-ai mai auzi romanța ce se stinse

În seara aceea calmă, vrăjită, de-April,

În flăcări ucigașe, de-un dor ascuns, aprinse

Ți-ar sângera simțirea…

Și — poate — fără voie, cătându-mă în minte,

Ai stoarce-atunci și tu o lacrimă fierbinte,

Și-ai plânge — cum se plânge un mort la căpătâi,

Pe țărna mult sfințită a dragostei dintâi!…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează