Powered By Blogger

26 ian. 2023

Tata - Marin Sorescu


Aveam vreo trei ani,

Stăteam în curte şi mă jucam cu nişte surcele

Şi Rujan, care se învăţase să-mpungă,

Nu ştiu cum scapă de unde era legat

Şi vine la mine, mă ia în sus şi mă pomenesc zburând,

Noroc că m-a luat între coarne, nu m-a înţepat, nu nimic,

Eu căzusem în picioare şi râdeam, că-mi plăcuse

Cum mă lansase în aer.

Boul venea iar spre mine şi-atunci a apărut tata,

S-a răstit la el şi-a-nceput să-l bată cu un resteu.


Aşa mi-a rămas în minte tata, mânios,

Bătând o vită care era să-i omoare copilul.

Eu stăteam şi mă uitam la omul acela înalt, cu mustaţă,

Care sărise să mă apere. Încă mai râdeam,

Dar tata era supărat tare, şi pedepsea straşnic vita nărăvaşă.

De felul lui se zice că era foarte blând, visător,

Seara se suia pe o plastă de fân şi se uita la stele.

Scria şi poezii.


Pe una a publicat-o, încrustând-o cu briceagul

Pe o plută tânără pe Dobreţ,

Singura lui tipăritură în timpul vieţii,

Care a tot crescut cu copacul

Şi a avut mare influenţă asupra mea.


Asta este însă imaginea care mi-a rămas,

La scurt timp a-nceput să-l doară un picior

Şi-n trei zile a şi murit,

De-a rămas toată lumea trăznită, jumătate din sat a mers în urmă

La-nmormântare...

Parcă-mi mai amintesc cum aruncau nişte bani pe la poduri,

Când trecea carul, mergând încet şi lumea jelindu-se în urmă.


din volumul „La Lilieci”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează