Powered By Blogger

1 feb. 2023

Am strâns din chin atâta jar - Dumitru Cristea


Am strâns din chin atâta jar

Și-atâta geamăt de furtună,

Și m-am hrănit cu atât amar

Și-atâta flacără nebună,

Că mi-am făcut din plâns ștergar

Și din mâhnire pâine bună.


Nu m-am sfiit să mestec vânt

Și să sfidez securi barbare,

Să-ndur teroarea ca un sfânt,

Să cânt cu rana ce mă doare

Și din râvniri cu zborul frânt

Să-mi umplu sufletul de boare.


Mă mângâi c-am gătit stingher

Ofrande pentr-o biată țară,

C-am năzuit mărgean din cer,

Să-mi mântui visul de ocară

Și-am vrut să sfarm cu pumn de fier

Un laț ce-o strangula să moară.


Pentru-un alean atât de greu

Am fost zidit, însă din hrube,

Și-ncununat cu spini mereu,

Și dăruit de cnut cu bube,

Și răstignit ca Dumnezeu,

Și pus cu morții la hulube.


N-am apucat să-i dărui mir

Din liturghiile visate,

Căci popândăi crescuți cu știr

Au strâns avântul sub lăcate

Și-au pus pe năzuință bir

Și-au declarat zorii păcate.


Dar printre gratii se-ntrevăd

Lumini cu nimb de auroră,

S-aud zbucniri de crunt prăpăd

Și trâmbiți de supremă oră

Și saltă câte nu se văd

Și sfinții de gătesc de horă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează